PIERWSZE CZYTANIE (Ez 37, 21-28)
Tak mówi Pan Bóg: Oto wybieram Izraelitów spośród ludów, do których pociągnęli, i zbieram ich ze wszystkich stron, i prowadzę ich do ich kraju. I uczynię ich jednym ludem w kraju, na górach Izraela, i jeden król będzie nimi wszystkimi rządził, i już nie będą tworzyć dwóch narodów, i już nie będą podzieleni na dwa królestwa. I już nie będą się kalać swymi bożkami i wstrętnymi kultami, i wszelkimi odstępstwami. Uwolnię ich od wszystkich wiarołomstw, którymi zgrzeszyli, oczyszczę ich i będą moim ludem, Ja zaś będę ich Bogiem. Sługa mój, Dawid, będzie królem nad nimi, i wszyscy oni będą mieć jedynego Pasterza, i żyć będą według moich praw, i moje przykazania zachowywać będą i wypełniać. Będą mieszkali w kraju, który dałem słudze mojemu, Jakubowi, w którym mieszkali wasi przodkowie. Zamieszkają w nim oni i synowie, i wnuki ich na zawsze, a mój sługa, Dawid, będzie na zawsze ich władcą. I zawrę z nimi przymierze pokoju: będzie to wiekuiste przymierze z nimi. Osadzę ich i rozmnożę, a mój przybytek pośród nich umieszczę na stałe. Mieszkanie moje będzie pośród nich, i Ja będę ich Bogiem, a oni będą moim ludem. Ludy zaś pogańskie poznają, że Ja jestem Pan, który uświęca Izraela, gdy mój przybytek będzie wśród nich na zawsze».
PSALM RESPONSORYJNY (Jr 31, 10. 11-12b. 13)
Refren: Pan nas obroni, tak jak pasterz owce.
Słuchajcie, narody, słowa Pańskiego,
głoście je na wyspach odległych i
mówcie:
«Ten, który rozproszył Izraela, znów
go zgromadzi
i będzie nad nim czuwał jak pasterz
nad swym stadem».
Refren: Pan nas obroni, tak jak pasterz owce.
Pan bowiem uwolni Jakuba,
wybawi go z rąk silniejszego od niego.
Przyjdą z weselem na szczyt Syjonu
i rozradują się błogosławieństwem
Pana.
Refren: Pan nas obroni, tak jak pasterz owce.
Wtedy dziewica rozweseli się w tańcu
i młodzieńcy cieszyć się będą ze
starcami.
Zamienię bowiem ich smutek w radość,
pocieszę ich i rozweselę po ich
troskach.
Refren: Pan nas obroni, tak jak pasterz owce.
ŚPIEW PRZED EWANGELIĄ (Ez 18, 31ac)
Aklamacja: Chwała Tobie, Słowo Boże.
Odrzućcie od siebie wszystkie grzechy i
uczyńcie sobie nowe serce i nowego ducha.
Aklamacja: Chwała Tobie, Słowo Boże.
EWANGELIA (J 11, 45-57)
Wielu spośród Żydów przybyłych do
Marii, ujrzawszy to, czego Jezus dokonał, uwierzyło w Niego. Niektórzy z nich
udali się do faryzeuszów i donieśli im, co Jezus uczynił. Arcykapłani więc i
faryzeusze zwołali Sanhedryn i rzekli: «Cóż zrobimy wobec tego, że ten człowiek
czyni wiele znaków? Jeżeli Go tak pozostawimy, to wszyscy uwierzą w Niego, a
przyjdą Rzymianie i zniszczą nasze miejsce święte i nasz naród». Wówczas jeden
z nich, Kajfasz, który w owym roku był najwyższym kapłanem, rzekł do nich: «Wy
nic nie rozumiecie i nie bierzecie tego pod rozwagę, że lepiej jest dla was,
aby jeden człowiek umarł za lud, niżby miał zginąć cały naród». Tego jednak nie
powiedział sam od siebie, ale jako najwyższy kapłan w owym roku wypowiedział
proroctwo, że Jezus ma umrzeć za naród, i nie tylko za naród, ale także po to,
by rozproszone dzieci Boże zgromadzić w jedno. Tego więc dnia postanowili Go
zabić. Odtąd Jezus już nie występował otwarcie wśród Żydów, tylko odszedł
stamtąd do krainy w pobliżu pustyni, do miasta zwanego Efraim, i tam przebywał
ze swymi uczniami. A była blisko Pascha żydowska. Wielu przed Paschą udawało
się z tej okolicy do Jerozolimy, aby się oczyścić. Oni więc szukali Jezusa i
gdy stanęli w świątyni, mówili jeden do drugiego: «Jak wam się zdaje? Czyżby
nie miał przyjść na święto?» Arcykapłani zaś i faryzeusze wydali polecenie, aby
każdy, ktokolwiek będzie wiedział o miejscu Jego pobytu, doniósł o tym, by
można było Go pojmać.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz