PIERWSZE CZYTANIE (Wj 20, 1-3. 7-8. 12-17)
W owych dniach mówił Bóg wszystkie te
słowa:
«Ja jestem Pan, Bóg twój, który cię
wyprowadził z ziemi egipskiej, z domu niewoli.
Nie będziesz miał cudzych bogów obok
Mnie!
Nie będziesz wzywał imienia Pana, Boga
twego, w błahych rzeczach, bo nie pozwoli Pan, by pozostał bezkarny ten, kto
wzywa Jego Imienia w błahych rzeczach.
Pamiętaj o dniu szabatu, aby go
uświęcić.
Czcij twego ojca i twoją matkę, abyś
długo żył na ziemi, którą Pan, Bóg twój, ci daje.
Nie będziesz zabijał.
Nie będziesz cudzołożył.
Nie będziesz kradł.
Nie będziesz mówił przeciw bliźniemu
twemu kłamstwa jako świadek.
Nie będziesz pożądał domu twojego bliźniego. Nie będziesz pożądał żony bliźniego twego, ani jego niewolnika, ani jego niewolnicy, ani jego wołu, ani jego osła, ani żadnej rzeczy, która należy do twego bliźniego».
PSALM RESPONSORYJNY (Ps 19, 8-9. 10-11)
Refren: Słowa Twe, Panie, dają życie wieczne.
Prawo Pańskie jest doskonałe i
pokrzepia duszę,
świadectwo Pana jest pewne,
nierozważnego uczy mądrości.
Jego słuszne nakazy radują serce,
jaśnieje przykazanie Pana i olśniewa
oczy.
Refren: Słowa Twe, Panie, dają życie wieczne.
Bojaźń Pana jest szczera i trwa na wieki,
sądy Pana prawdziwe, wszystkie razem
słuszne.
Cenniejsze nad złoto, nad złoto
najczystsze,
słodsze od miodu płynącego z plastra.
Refren: Słowa Twe, Panie, dają życie wieczne.
DRUGIE CZYTANIE (1 Kor 1, 22-25)
Bracia: Gdy Żydzi żądają znaków, a
Grecy szukają mądrości, my głosimy Chrystusa ukrzyżowanego, który jest
zgorszeniem dla Żydów, a głupstwem dla pogan, dla tych zaś, którzy są powołani,
tak spośród Żydów, jak i spośród Greków – Chrystusem, mocą Bożą i mądrością
Bożą. To bowiem, co jest głupstwem u Boga, przewyższa mądrością ludzi, a co
jest słabe u Boga, przewyższa mocą ludzi.
ŚPIEW PRZED EWANGELIĄ (Por. J 3, 16)
Aklamacja: Chwała Tobie, Słowo Boże.
Tak Bóg umiłował świat, że dał swojego
Syna Jednorodzonego; każdy, kto w Niego wierzy, ma życie wieczne.
Aklamacja: Chwała Tobie, Słowo Boże.
EWANGELIA (J 2, 13-25)
Zbliżała się pora Paschy żydowskiej i
Jezus przybył do Jerozolimy. W świątyni zastał siedzących za stołami bankierów
oraz tych, którzy sprzedawali woły, baranki i gołębie. Wówczas, sporządziwszy
sobie bicz ze sznurów, powypędzał wszystkich ze świątyni, także baranki i woły,
porozrzucał monety bankierów, a stoły powywracał. Do tych zaś, którzy
sprzedawali gołębie, rzekł: «Zabierzcie to stąd i z domu mego Ojca nie róbcie
targowiska!» Uczniowie Jego przypomnieli sobie, że napisano: «Gorliwość o dom
Twój pochłonie Mnie». W odpowiedzi zaś na to Żydzi rzekli do Niego: «Jakim
znakiem wykażesz się wobec nas, skoro takie rzeczy czynisz?» Jezus dał im taką
odpowiedź: «Zburzcie tę świątynię, a Ja w trzy dni wzniosę ją na nowo». Powiedzieli
do Niego Żydzi: «Czterdzieści sześć lat budowano tę świątynię, a Ty ją
wzniesiesz w przeciągu trzech dni?». On zaś mówił o świątyni swego ciała. Gdy
zmartwychwstał, przypomnieli sobie uczniowie Jego, że to powiedział, i
uwierzyli Pismu i słowu, które wyrzekł Jezus. Kiedy zaś przebywał w Jerozolimie
w czasie Paschy, w dniu świątecznym, wielu uwierzyło w Jego imię, widząc znaki,
które czynił. Jezus natomiast nie zawierzał im samego siebie, bo wszystkich
znał i nie potrzebował niczyjego świadectwa o człowieku. Sam bowiem wiedział,
co jest w człowieku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz