WSPOMNIENIE ŚW. JOACHIMA I ANNY, RODZICÓW NMP
PIERWSZE CZYTANIE (Jr 3, 14-17)
Pan mówi: «Wróćcie, synowie wiarołomni, bo jestem Panem waszym i przyjmę was, po jednym z każdego miasta, po dwóch z każdego rodu, by zaprowadzić na Syjon. I dam wam pasterzy według mego serca, by was paśli rozsądnie i roztropnie. A gdy się rozmnożycie i wydacie liczne potomstwo na ziemi w owych dniach – mówi Pan – nikt nie będzie już mówił: Arka Przymierza Pańskiego! Nikt już nie będzie o niej myślał ani jej wspominał, ani odczuwał jej braku, ani też nie uczyni nowej. W tym to czasie Jerozolima będzie się nazywała Tronem Pana. Zgromadzą się w niej wszystkie narody w imię Pana i nie będą już postępowały według zatwardziałości swych przewrotnych serc»
PSALM RESPONSORYJNY (Jr 31, 10. 11-12b. 13)
Refren: Pan nas obroni, tak jak pasterz owce.
Słuchajcie, narody, słowa Pańskiego,
głoście je na wyspach odległych i mówcie:
«Ten, który rozproszył Izraela, znów
go zgromadzi
i będzie nad nim czuwał jak pasterz
nad swym stadem».
Refren: Pan nas obroni, tak jak pasterz owce.
Pan bowiem uwolni Jakuba,
wybawi go z ręki silniejszego od
niego.
Przyjdą z weselem na szczyt Syjonu
i rozradują się błogosławieństwem
Pana.
Refren: Pan nas obroni, tak jak pasterz owce.
Wtedy dziewica rozweseli się w tańcu
i młodzieńcy cieszyć się będą ze
starcami.
Zamienię bowiem ich smutek w radość,
pocieszę ich i rozweselę po ich
troskach.
Refren: Pan nas obroni, tak jak pasterz owce.
ŚPIEW PRZED EWANGELIĄ (Por. Łk 8, 15)
Aklamacja: Alleluja, alleluja, alleluja.
Błogosławieni, którzy w sercu dobrym i
szlachetnym zatrzymują słowo Boże i wydają owoc dzięki swojej wytrwałości.
Aklamacja: Alleluja, alleluja, alleluja.
EWANGELIA (Mt 13, 18-23)
Jezus powiedział do swoich uczniów: «Posłuchajcie
przypowieści o siewcy. Do każdego, kto słucha słowa o królestwie, a nie rozumie
go, przychodzi Zły i porywa to, co zasiane jest w jego sercu. Takiego człowieka
oznacza ziarno posiane na drodze. Posiane na grunt skalisty oznacza tego, kto
słucha słowa i natychmiast z radością je przyjmuje; ale nie ma w sobie korzenia
i jest niestały. Gdy przyjdzie ucisk lub prześladowanie z powodu słowa, zaraz
się załamuje. Posiane między ciernie oznacza tego, kto słucha słowa, lecz
troski doczesne i ułuda bogactwa zagłuszają słowo, tak że zostaje bezowocne. Posiane
wreszcie na ziemię żyzną oznacza tego, kto słucha słowa i rozumie je. On też
wydaje plon: jeden stokrotny, drugi sześćdziesięciokrotny, inny
trzydziestokrotny».
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz