SIOSTRA MARIA OD KRZYŻA
RĘKOPIS Z CZYŚĆCA
SPIS TREŚCI:
WSTĘP WYDAWCY FRANCUSKIEGO ......................................................................3
AUTENTYCZNOŚĆ RĘKOPISU .................................................................................4
WARTOŚĆ RĘKOPISU
...............................................................................................5
WSTĘP WYDAWCY
POLSKIEGO...............................................................................7
ROK 1874
...................................................................................................................13
ROK 1875
...................................................................................................................17
ROK 1876
...................................................................................................................22
ROK 1877
...................................................................................................................25
ROK 1878
...................................................................................................................27
ROK 1879
...................................................................................................................29
ROK 1880
...................................................................................................................46
ROK 1881
...................................................................................................................62
ROK 1882
...................................................................................................................64
ROK 1883
...................................................................................................................65
ROK 1886
...................................................................................................................71
ROK 1887
...................................................................................................................72
ROK 1890
...................................................................................................................76
KORONKA DZIESIĘCIU CNÓT NAJŚWIĘTSZEJ MARYI DZIEWICY .......................76
3
WSTĘP
WYDAWCY FRANCUSKIEGO
Nikt nie powinien z góry zaprzeczać możliwości oraz faktom
ukazywania się dusz czyśćcowych osobom żyjącym na ziemi. Tego rodzaju
objawienia nie są rzadkie i nie brak opowiadań, które do nich nawiązują.
Nadobfitują one w życiu świętych.
Poprzyjmy to twierdzenie przykładem zaczerpniętym z życia
świętej Małgorzaty Marii Alacoque1. „Kiedy byłam przed Najświętszym Sakramentem
w dzień Bożego Ciała - opowiada ona sama - zjawiła się przede mną nagle jakaś
osoba zanurzona w ogniu. Politowania godny stan, w jakim się znajdowała,
pobudzający mnie do obfitych łez, uświadomił mi, że cierpi w czyśćcu.
Powiedziała mi, że jest duszą zakonnika benedyktyna, który mnie spowiadał
pewnego razu i polecił mi przystępować do Komunii świętej. Przez wzgląd na to
pozwolił mu Bóg zwrócić się do mnie, abym przyniosła mu ulgę w jego
cierpieniach. Prosił mnie, bym przez trzy miesiące ofiarowała za niego
wszystko, co tylko będę mogła zrobić i wycierpieć. Obiecałam mu to wypełnić,
skoro tylko otrzymam pozwolenie od swojej Przełożonej. Powiedział mi, że
powodem jego wielkich cierpień było to, iż przedkładał swój interes nad chwałę
Bożą przez zbytnie przywiązanie do dobrej opinii o sobie; drugim powodem był
brak miłości względem braci, trzecim - nadmiar uczuć naturalnych wobec
stworzeń. Trudno mi wyrazić, co musiałam wycierpieć przez te trzy miesiące,
gdyż zakonnik ten nie opuszczał mnie wcale i zdawało mi się, że widzę go całego
w ogniu wśród tak dotkliwych boleści, że prawie ustawicznie jęczałam i
płakałam. Przełożona moja, przejęta współczuciem, nakazała mi mocne pokuty,
zwłaszcza dyscypliny... Wreszcie, pod koniec trzech miesięcy, ujrzałam go
przepełnionego radością i chwałą: odchodził cieszyć się swoim szczęściem wiecznym,
a dziękując mi powiedział, że będzie się za mną wstawiał u Boga".
Świadectwa teologów, oparte na faktach historycznych, są nie
mniej liczne i nie mniej pewne. Spośród wielu wystarczy zacytować „Mistykę
Boską" kanonika Ribet tom II rozdz. VIII, jak też powołać się na cieszące
się wielkim uznaniem dzieła głównych mistrzów teologii mistycznej.
Bóg zezwala na te objawienia i na przekazy z tamtego świata w
określonym celu: dla ulgi dusz, które przychodzą, aby obudzić w nas współczucie
dla swojego stanu, jak też dla naszego pouczenia oraz dla ukazania, jak surowo
i rygorystycznie w świetle Bożej sprawiedliwości oceniane są grzechy, które my
uważamy za lekkie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz